måndag, oktober 14, 2013

Syrrornas kväll

Äntligen fick jag till en trevlig kväll på tu kvinns hand med Lil'sis. Det var som inte igår direkt. Jag har snarare känt att jag inte hunnit med henne som jag velat. Jag har ju faktiskt världens koolaste syster att hänga med.

Sista dagen att söka till universitetet är imorgon så vi tillbringade en del av kvällen med att kika på hennes alternativ. Dessvärre verkar hon inte kunna få sina betyg från komvux den här terminen i tid för sista kompletteringsdag i december, men söka kan man alltid och har hon tur finns det platser kvar på nåt spännande. Nackdelen var förstås att jag själv blev rätt sugen på ett par kurser. Men jag borde inte, jag har egentligen inte tid. Och att känna att jag misslyckas med något jag tar mig an är det inte perfekt läge för just nu kanske (någonsin?). Så vi får se.

Nu har jag spelat pekfingret av mig på lite bilspel på xbox (Sonic & Sega All-Star Racing, en gammal favorit) som för att fullända kvällen. Nu väntar sängen och sen tidig väckarklocka imorgon bitti. Blir ovanligt men skönt med en promenad till jobbet. Det var ett tag sen nu.

Sov gott!

Inga kommentarer: