tisdag, oktober 01, 2013

Mörka kvällar kommer

Upptäckte just att Netflix, mitt gift, lagt till ett gäng nya titlar. Således halvsover jag just nu framför Up in the Air (2009), en riktig mysfilm som jag fick lust att se när jag såg att den visades i söndags på en kanal vi inte har i huset.

Jag är lite trött ikväll. Passade på att göra lite övertid på jobbet eftersom M varit hemma idag pga avloppssaker i byn (vår nya hobby, tydligen) och därmed inte behövde hämtas upp efter jobbet. Han tycker redan att jag gör hans dagar på jobbet lite långa (7-17 är en hyfsat vanlig arbetsdag för min del) och eftersom det var ett tag sedan jag stannade kvar i stan över natten så har det inte blivit så många sena kvällar i kontorsljuset. Och så väldigt sent blev det inte idag heller, jag blev trött och det mörknade ute så jag kastade in handduken redan strax efter sex. Imorgon blir det ett nytt försök, då ska jag ändå stanna i stan hos Lil'sis för första gången på evigheter. Ett par timmar extra vore bra för att minska den osynliga to-do-högen på mitt LEAN:ade skrivbord.

Inga kommentarer: