tisdag, oktober 08, 2013

Hotellgästen

De säger att det är tisdag idag men ändå har hela dagen känts som måndag. Höll på att missa ett möte just därför men blev påmind och hann förbereda mig. Men tisdag är bra, det innebär att vi antagligen åker söderut i övermorgon redan och får hämta hem vår svans dagen därpå.

Jag är antagligen helt fel (eller helt rätt, om man nu vill) person att leta hotell för oj vad noga jag spanar in alla alternativ. Och hittar små frågetecken med alla. Som vanligt när jag lägger en del pengar på mig själv (jag ser det som en treat att få bo på hotell, minns inte när jag gjorde det med låtsasmaken senast) blir jag väldigt kritisk och vill lägga dem på exakt rätt sak. Så även med hotell tydligen.

Inte för att jag har så stora krav, men frukost såklart, parkering som inte kostar 200 spänn, gärna möjlighet att ta ett glas vin på kvällen när kommer fram och så ett trevligt rum som inte ser ut som om det vore inrett 1995. Ja, och så vill jag gärna ha dubbelsäng, jag förstår inte varför så många ställen erbjuder två enkelsängar, inte sällan med typ en byrå emellan dem. Varför vill man ha det? Eller som ena stället "enkelsäng och bäddsoffa", yep that sounds cozy. Och då var det ändå inte ett tokbilligt ställe. Vi som normalt sett föredrar ett gemensamt täcke före varsitt kanske inte är primärkunderna på såna "dubbelrum".

Men ja, jag har ett par alternativ att dra med sambon så får vi se. Det blir säkert bra vilket som. Om vi nu inte snålar till ändå och far över dagen, men en liten semesterkväll vore faktiskt ganska skönt mitt i allt det här.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

När vi var i Uppsala bodde vi på Scandic Nord. Inte världens mysigaste kanske. Vi hade tre enkelsängar och det passade ju mej och barnen väldigt bra. Gratis parkering och bra frukost. Inte svindyrt heller när vi bokade.