onsdag, oktober 02, 2013

Flumblogg

Just idag önskar jag att jag kunde släppa det där med att vilja göra allt så korrekt hela tiden. Vi har fått uppskov med månadens siffror på jobbet eftersom det dök upp en massa oväntat plötsligt, men ändå har jag kämpat på för att trots allt hinna klart i tid till lunch imorgon som var ordinarie deadline. Jobbat hemma ikväll t.ex. Snudd på korkat faktiskt. Jag kommer inte bli klar. Antagligen...
Och det handlar inte om att vara bättre än någon annan, inte alls, utan istället att jag får lite ångest, tror jag, av att inte nå upp till mina egna krav. Vem är jag då, liksom?

Flum, flum. Nu kastar jag in handduken för idag. Jag känner mig inte helt kurant faktiskt. Konstigt varm, snörvlig och så har den där onda halsen jag kände av imorse återkommit. Så ikväll blir det te och vitaminer. Både i brusform och i clementinform. Om jag håller mig frisk en dag till så kan jag eventuellt klämma in ett par sjukdagar fredag och lördag, för då är jag ledig. På söndag har vi höstarbetsdag i byn och sen åker vi söderut på natten. Men ja, helst förblir jag frisk förstås.

Det känns som att jag verkligen går från klarhet till klarhet ikväll...

Inga kommentarer: