tisdag, oktober 08, 2013

Glow in the dark cat?

Vi fick äntligen en första rapport om vår Rosa-katt vid lunchtid idag. Hon har fått sin spruta och det gick bra (om det innebar lugnande frågade inte M om, men jag kanske gissar det). Hon sas ha funnit sig till rätta, äter bra och är snäll och fin. Så mycket mer fick han inte veta (tur de inte ringde mig, jag hade kört 1000 frågor minst), mer än att det nu ska ta ett par veckor för sköldkörteln att komma ner på normal hormonnivå och att vi får åka till den lokala veterinären om 6-8 veckor för att ta kontrollprover. På torsdag får vi bestämma tid för att hämta hem henne och sen ska hon mest hållas ur vägen från barn och gravid i ett par veckor pga eventuell strålning.

Jag har lite en bild i huvudet av att vi får hem en självlysande grön katt, men jag tror inte att det stämmer... Cat night light hade ju annars varit lite udda...

Inga kommentarer: