lördag, oktober 05, 2013

Bättre

Ett tecken på att jag inte längre är alldeles illa däran måste väl vara att jag spenderar en del av min lördagskväll med att klura ut ett par schemaförslag åt mig och kollegan. Inte alldeles enkelt, visar det sig. Vi går från tre till två personer, från var tredje till varannan helg och det blir lite klurigt om man vill ha ett bra schema med regelrätt återhämtning samtidigt som kontoret ska vara bemannat alla dagar. Men vi kommer på nåt bra, det tror jag säkert. Bra sysselsättning för en rastlös halvsjukling i vart fall.

Jag är helt klart något piggare, känner mig feberfri sedan lunchtid idag men har istället fått ont i bröstkorgen. Sådär riktigt ordentligt ont stundtals, jag känner mig tungandad som om jag hade en lunga och inte två (svag överdrift såklart). Att gå ner eller uppför trappen är plötsligt jobbigt. 

Och jag som skulle vara frisk imorgon. Börjar nästan hålla med M om att jag inte borde vara med på arbetsdagen i byn imorgon. Om inte så för smittorisken.

Inga kommentarer: