fredag, oktober 04, 2013

Nya serier

Tre nya tv-serier har jag kikat på den här veckan. Först ut The Michael J Fox Show (2013) där Fox spelar Mike Henry, en fd känd nyhetsuppläsare som slutade jobba då han drabbades av parkinson, men som med familj och vänners hjälp försöker ta sig tillbaka till yrkeslivet igen. Baserat på Fox eget liv, med andra ord. Det är roligt att återse honom, men bortsett öppenheten om sjukdomen så är det mesta ungefär detsamma som under hans Spin City-tid. Hela serien känns 90-tal och det hade säkert kunnat bli ett kärt återseende men istället känns det tråkigt och segt dessvärre. Efter tre avsnitt så tar jag bort den från min lista.

Sedan en serie jag fortfarande är lite kluven till, The Crazy Ones (2013) med bland andra Robin Williams, Sarah Michelle Gellar och Hamish Linklater (saknad från New Christine-serien) som medarbetare på en reklambyrå. Å ena sidan så hade jag faktiskt lite kul vid ett par tillfällen under de två första avsnitten, å andra sidan så känns även Williams hyperenergiska komik lite daterad. Och även den här serien blir lite av en repris av så många andra tidigare. Men jag ska ge den något avsnitt mer innan jag bestämmer mig.



Sist av dem tre Welcome to the Family (2013) med bland andra Ricardo Chavira (Carlos från Desperate Housewifes), Justina Machado och Mike O'Malley. Två ganska olika familjer tvingas ihop då deras tonåriga son respektive dotter visar sig vänta barn tillsammans. Jag har bara sett ett avsnitt och vet inte riktigt vartåt det bär men även om det inte kändes så dåligt så var det inte övertygande bra heller.


Mer nytt den här månaden är den tredje fristående säsongen av American Horror Story (2011), vars andra säsong jag faktiskt inte sett alls, samt de nya serierna Masters of Sex (2013) med Lizzie Caplan och Michael Sheen, samt Dracula (2013) med Jonathan Rhys Meyers. Har ni fler tips att kolla in?



Inga kommentarer: