fredag, oktober 25, 2013

Ledig fredag

Idag har jag spenderat större delen av dagen med världens bästa lillasyster. Det har varit väldigt mysigt. Även om vi ägnade, vad som kändes som, halva förmiddagen åt att hitta en parkeringsplats i stan. Löning och splitter ny galleria i stan var en kombo som var allt annat än rolig faktiskt. Vi besökte Utopia men gav upp väldigt snabbt. Det var varmt, trångt och kändes, surprise suprise, som en galleria. Och det var nästan inte möjligt att se om den var speciell på nåt vis, det var alldeles för besvärligt med allt folk.

Men jag fick i vart fall med mig tre oprovade tröjor hem. Bara baströjor så om de inte sitter perfekt spelar det inte så superstor roll. Men det var en behövlig påfyllning. Andelen urtvättade och/eller håliga (var kommer alla de där småhålen i mina tröjor ifrån egentligen?) baströjor var nästan samtliga före nyköpet. Jag fyllde även på strumpförrådet. Allt samman för mindre än 300:-. Sen handlade jag för det dubbla på djurmagazinet. Torrfoder och kattsand för en månad till de besvansade tre. Plus en ny kattmynta-leksak åt vinterdepp-Smilla. Vilken verkade gå hem, hon har lekt och busat med den här ikväll.

Imorgon ska jag försöka ta sovmorgon. Sen blir det lite pyssel under dagen som avslutas med middag ute med några av mina "long time no see"-vänner. Ser fram emot det!

Inga kommentarer: