lördag, oktober 26, 2013

Japanskt

Sitter hemma i soffan och ser slutet av Gone Baby Gone (2007) på tv. Ett hemskt slut, på ett bra sätt. Eller alltså, det är en bra film. Som jag sett några gånger nu men fortfarande har jag inte kommit mig för att läsa boken som står som förlaga.

Ute hällregnar det och är så mörkt det bara går. M körde just hem oss genom det från stan, inte världens roligaste men det gick bra. Vi var i stan för att äta ute med Simon och Ulrika. Vi hade bokat bord på Sagami, den japanska restaurangen. Det var nog nåt år sedan vi var där sist, men vi är minst lika nöjda den här gången som förra så jag hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa gång. Ulrika och jag kunde inte riktigt bestämma oss så vi tog färdigkomponerade 4-rätters, med förrätt och både sushi och "vanlig" huvudrätt. Och efterrätt. Behöver kanske inte säga att jag är mättare än mättast. Nu var det inte så många bitar men ändå säkert den godaste sushi jag ätit.

Hursomhelst en väldigt trevlig kväll. Och en påminnelse om att jag träffar mina vänner för sällan, speciellt Simon. Jag måste måste ändra på det. Inte bara känna mig trött av allt jobbande utan hitta små stunder för fika eller allmänt umgänge också.

Men ikväll lägger jag mig nöjd! Och mätt...

Inga kommentarer: