onsdag, oktober 16, 2013

Höststämning

Igår var humöret verkligen under vattenytan. Lite oklart varför faktiskt, jag kände mig bara totalt tömd på energi och ork. Då var det tacksamt att komma hem till världens bästa syster som fixade middag och som var lättsamt sällskap under kvällen. Mer av den sortens påfyllning ska det förhoppningsvis bli till helgen.

Idag har det varit lite bättre, men jag har huvudet lite på annat håll. Det var tacksamt lugnt på jobbet idag vilket gjorde det lättare att begrava sig i jobb och bara köra på, trots att huvudet mest ville ut och lägga sig i de vackra lövhögarna och dagdrömma sig bort. 
Det hör till årstiden att jag blir lite såhär och på flera sätt är det en trygg och bekant känsla. Jag gillar att gömma mig i mig själv ibland, dessvärre (eller som tur är) är det inte alltid passande att göra det. Jag måste försöka hålla huvudet fokuserat, åtminstone när så krävs.

Imorgon är det ledig dag, då får jag ligga i soffan och titta i taket nästan så länge jag vill. Can't wait,

Inga kommentarer: