torsdag, juli 04, 2013

Winter's coming?

Idag har jag ägnat dagen åt lite shopping med Lil'sis. Eller ja inte hela, vissa sov ju bort halva dagen (inga namn nämnda) medan jag vaknade tidigt like a tant. Och blev dessutom ganska omgående biten i tån av en överpeppad katt som väntat länge på att nån skulle stiga upp, som det verkade. Tacka vet jag mina egna morgontrötta gammkattor...

Jo, men i vart fall så for vi runt i lite butiker och i stort sett överallt reades det ut sommarkläder, -möbler och whatnot. Det, tillsammans med det grådaskiga vädret ute fick mig i höstläge nästan. Det kändes lite som att jag blivit snuvad på sommaren. Semestern har ju inte ens börjat än? Är det verkligen dags att fundera över höstjackor och lövkorgar? Eller är det bara handlarna som gett upp hoppet om en riktig sommar? Tja, kanske. Känns lite trist bara.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Det är bara handlarna som är i ofas. Tycker att det är hopplöst eftersom jag sällan shoppar i förväg uten när det behövs. Vilket i år lett till att barnen inte fått några nya sommarkläder. Skulle köpa korta löpartights till Stora E men de var slut och kommer inte in igen förrän i vår. Hopplöst på barnavdelningen. Vinterjackan bör helst köpas i augusti, inte i november för då är risken att vissa storlekar är slut. Men jag vägrar vinterkläder i augusti! Och hittills har jag lyckats köpa till barnen iaf, fast jag för leta lite.