torsdag, juli 25, 2013

Dagens dagsverke

Före; sneda gatan
Idag fick jag för mig att göra färdigt uteplatsen som M påbörjade häromdagen. Det sluttar ganska mycket i vår trädgård, som mest sluttade det 22cm på de dryga två meter som uteplatsen är bred. Det gick så att säga knappt ha ett glas på bordet utan att hålla i det.
M hade börjat ta bort gräset för att jämna ut under och jag tog vid idag. Slitsamt arbete verkligen, men det gick bättre med ryggen än vad jag förväntat. Än så länge, får väl se hur det känns imorgon...

Under; grävarbetet just påbörjat
Sen tog jag Lil'sis till hjälp att frakta bort all jord, göra finjusteringar och slutligen lägga tillbaka grästuvorna och se till att det blev jämnt och bra. Låter enkelt men tog ett antal timmar totalt sett. Bea var en uppskattad hjälp, om än en något motvillig sådan... Efteråt kändes kroppen som att jag hårdtränat hela dagen. Öm och som spagetti. Men jag var nöjd med resultatet! Får det bara regna lite nån natt så kommer resterande jord fara ner från gräsytan och så blir det fint igen.

Efter; tjusigt som tusan!

Inga kommentarer: