torsdag, juli 04, 2013

Sårad manlighet på E4:an

Nu vet jag förstås inte om det stämde det som sas om olyckan vid Gävle där en kvinna hävdade att hon prejats av vägen efter att ha kört om en bil med manlig förare i. Men fenomenet med sårad manlighet (eller vad det nu ska vara) känner jag väl igen. Män som blir omkörda, hajar till när de inser att en kvinna sitter bakom ratten på den andra bilen och försöker sen köra om igen eller gasa på så att den först tänkta omkörningen inte blir av.

På väg ut till huset ikväll körde jag om en man som hajade till just precis så. Han låg strax under 80 på 90-sträckan då jag körde om. Han hann inte köra om direkt eftersom det blev enfiligt men han körde upp alldeles bakom, på 70-sträckan var han så nära bakom att jag nästan kunde se märket på hans skjorta banne mig. Sen blev det 110 och tvåfiligt men jag var snabbare ut i andra filen och passerade långtradare men han gjorde sitt bästa att försöka passera mig flera gånger. Helt galet. Vad är grejen?

Inga kommentarer: