fredag, juli 05, 2013

Eljest fredag, men alltjämt fredag

Då har vi testat lite halvakut vårdsökande också och efter några turer gick det ju bra. Bra att vi hade bilen iaf. M ringde mig på jobbet då han satt i bilen på väg in till stan nu i eftermiddag, med en astmaattack som inte gav med sig. Och när han vill träffa läkare, ja då vet jag att det inte är bra. Så från vårdcentral till primärjour till akuten och tillbaka till jouren, men sen var det löst och medicin för en månad fanns på recept. En start, hoppas jag.

Lite oväntad och rappt avslut på jobbveckan. Eller ja, jag jobbar ju i helgen med men hemifrån då. Å andra sidan var det en extremt lugn dag idag, och nästan alla hade redan flexat ut när jag gick så det gick bara bra.

Nu tänker jag slöa i soffan resten av kvällen, vid sidan av min utsluta söt-man.

Inga kommentarer: