onsdag, juli 03, 2013

Snart semester

Jag hade på nåt vis lyckats glömma att jag har ledig dag imorgon, men det slog mig under dagen. Jag jobbar ju helgen så självklart är det ledig torsdag. Och det känns ganska lagom för jag är lite sliten såhär mitt i veckan faktiskt. Jag insåg även idag att jag går på semester nästa torsdag eftersom jag har långledig helg på schemat nästa vecka. Måste säga att denna första semesterperiod verkar ha gått väldigt fort. Hoppas de som är lediga inte känner samma sak. Nu är det visserligen 1,5 vecka kvar, men ändå. Visst har tiden rusat på lite?

Nåt har gått knas i min nacke eller axel dessutom för oj vad ont jag har haft idag. Och dement som jag verkar vara har jag ideligen glömt att jag inte kan böja eller vrida nacken åt höger utan att det gör ganska sådär ont, så det har jag pysslat med återkommande idag. Aj, har jag sagt högt ungefär lika många gånger. Smart. En väldigt snäll kollega masserade lite under lunchen och det knäppte och värkte ända ut i armen. Jag får väl se hur det känns imorgon, men oturligt nog är sjukgymnasten jag annars brukar gå till på semester. Jag är inte superbekväm med att okända händer* tar i mig, det är jobbigt nog med den vanliga sjukgymnasten, så att behöva hitta en ny känns lite besvärligt. Det vore mycket smidigare om kroppen ville fixa till det här självt, gärna under natten tack.

*Typ alla utom familjen, i det här fallet

Inga kommentarer: