tisdag, juli 16, 2013

Prinsessan på ärten

Som ett oönskat paket på posten har ryggen börjat göra sig ordentligt påmind igen nu lagom till semester. Det var visst inte okej att försöka ta sovmorgon och ligga kvar till efter klockan åtta en semesterdag (i söndags). Jag antar att det också är den som bjuder på lätt yrsel med start igår. Så roligt har jag det. Försökte dammsuga lägenheten med den för dagen nyinköpta dammsugaren (den andra var en riktig ryggdödare, så när Lil'sis bestämde att hon ville äga en sa jag inte emot något alls) men se det blev en svettmatch av dess like. Ont som tok så en del av dammråttorna i vårt sovrum och under Lil'sis säng överlevde oturligt.

Jag har nog förresten kommit på varför sängen i huset är en sån ryggdödare. För x antal år sen var det en ofrisk katt som kissade på den varpå vi fick kasta ut själva mellandelen på sängen. Och vi skulle köpa en ny, men sen försvann det. DET kom jag på typ nyligen. Inte undra på med andra ord, vi ligger på en tunn bäddmadrass direkt på grunden. Det är väl inte superbekvämt, speciellt inte då sängen har mer än tio år på nacken. Jag kanske får skrota min dröm om en resa den här sommaren/hösten och köpa en säng istället. Alternativt fuska och bara köpa en ny mellandel och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: