måndag, juli 01, 2013

At the movies

Det surras en hel del om Johnny Depps senaste film, The Lone Ranger (2013) som går på svensk bio as we speak. Men jag vet inte om det lockar så vidare värst för min del. Känns det inte väldigt mycket som att Jack Sparrow från Pirates of the Caribbean bara bytt kostym och miljö en snabbis? Depp bjuder på samma mimik, samma humor och regissören, Gore Verbinksi, är den samma som i tre av de hittills fyra (en femte är visst annonserad) Sparrows-filmerna. Och såklart med samma Jerry Bruckheimer som producent.


Nej, själv väljer jag nog hellre att försöka gå och se den senaste filmatiseringen av den vanligtvis lite hatälskade Stålmannen; Man of Steel (2013). Jag har egentligen ingenting emot att en superhjälte också är lite fånig och kanske inte så macho, något som Stålmannen ofta brukar få utstå som kritik, men jag lockas definitivt av den, av trailern att döma, lite mörkare och djupare bild som Zach Snyder verkar måla upp i den bioaktuella filmen. Förutom att jag sett honom sporadiskt i The Tudors så är Henry Cavill i rollen som Stålis ett okänt kort för min del, och det är också ett grepp jag gillar faktiskt. Amy Adams, Michael Shannon, Kevin Costner och Russel Crowe är däremot mer kända och känns som en spännande blandning.



Inga kommentarer: