måndag, juni 24, 2013

Tv-/filmtips!

Om du gillar brittisk humor när den är sådär lite långsökt och pratig så kan jag varmt rekommendera The Trip (2010) med Steve Coogan och Rob Brydon i huvudrollerna som sig själva (sort of) på en resa som syftar till att recensera några finare restauranger i Storbritanniens landsbygd (mestadels) i tidningen The Observer. Pratigt som sagt, och så mycket imitationer att jag ibland vill kasta något på tv:n men samtidigt så läcker humor att det inte går att sluta titta. Som jag förstår är majoriteten av dialogen helt improviserad och det märks absolut och det är just delarna som känns som mest improviserade som är de riktiga guldkornen.

Vill du ha den nedklippta versionen är det filmen som gäller. Vill du se det uppdelat, eller mer i sin ursprungliga helhet är det tv-serien du ska se*. Finns på Netflix för övrigt.


*Jag såg den som serie och kan eg inte uttala mig om hur den nedklippta filmversionen är

Inga kommentarer: