måndag, juni 10, 2013

Måndag

Inget nytt under solen, det känns verkligen som att jag är i en sån period nu. Samtidigt som jag oroar mig för saker som kan eller inte kan komma att ske. Dumt. Men allt ordnar sig väl till sist? Jag är nog bara inne i en gungig period just nu då inget känns säkert, trots att jag borde kunna landa i några trygga saker egentligen. Men ja, så är det lite med mig tror jag. Om jag får höra 3 stärkande och betryggande saker så fastnar jag ändå i (den ibland till och med antagna) tveksamheten på den fjärde grejen. Och förstärker just det. Så är det mycket just nu, jag vet inte varför. Jag är i enormt behov av förstärkning och trygghet. Antagligen för att det känns osäkert på sina håll.

Veckans första dag på jobbet löpte på bara fint. Jag gillar fortfarande mitt knasiga gäng av kollegor. Men jag känner mig lite energilös även på jobbet. Lite osocial sådär. Ibland kan jag önska att jag hade mer av projektinriktat arbete, så att jag kunde gräva ner mig mer i tillvägagångssätt, planering och ett tydligt mål. Men allt blir ju lite trångt till sist, så är det ju. Jag tror och hoppas att energilösheten med vänder snart i alla fall. Lite semester hade dock inte suttit fel. Nästa vecka går första gänget och om fyra (?) veckor är det min tur. Det blir skönt det.

Sicken neggo-blogg det här kändes som då! Riktigt så är det ju inte egentligen. Men ja... Imorgon blir det bättre :)

Inga kommentarer: