torsdag, juni 13, 2013

Torsdagsledigt

Ledig dag idag alltså. Och ändå ville kroppen inte ligga kvar i sängen och sova särskilt länge. Trots att jag sovit halvkasst senaste veckan och trots att jag inte somnade förrän en bit efter midnatt igår. Sicka tantfasoner man har för sig.

Lil'sis hade också ledig dag idag vilket var ett trevligt och ovanligt sammanträffande med min. Så jag väckte henne vid lunch (...) och sen hämtades i upp av M och for till stan och åt lunch tillsammans. Väldigt trevligt! Efter att vi släppt av M på jobbet igen blev det en lite shoppingrunda på ställen i utkanten av stan när vi liks hade bilen. Eller shopping; förutom lite underkläder och ett par skor till Sis så blev det mest fönstershopping och fika. Men det var trevligt det med.

Och nu sitter jag och fördriver tiden med lite dataspel i väntan på att jag ska agera fyllechaffis åt kärestan. Det är nån slags sommarfest på hans jobb idag. Jag hoppas väl att det inte blir alltför sent eftersom jag har jobb imorgon, men det vill jag minnas att det inte brukar bli. Han har på sig kavajen han fick av mig på födelsedagen och såg alldeles förträffligt stilig ut när han släpptes av tidigare idag. Lyckad present, med andra ord!

Inga kommentarer: