onsdag, juni 05, 2013

Önskas: positiva äventyr

Faran över, ingen åska över oss. Men jag kan fortfarande höra mullret från den.

På fredag är det dags för återbesök hos veterinären med lillkissen. Jag är mest orolig för resan och hur hon ska må i allt det. Ikväll har jag skrubbat transportburen, lagt in ny filt och sprayat den ett par gånger med feliwell. Just när buren kom fram blev Mina-katten platt mot marken och skyndade med likheter av en bandvagn upp i trappen undan det otäcka. Rosa var nästan lika snabb ut genom luckan. Efter sprayandet är det mig veterligen bara Smilla som varit nära den. Hon strök sig och gick en kort runda in i den. Men hon har å andra sidan alltid gillat äventyr och inte riktigt skrämts av att åka. Så hon är ett dåligt mått på hur det funkar.

Vi får väl ge det lite tid och se. Jag hoppas innerligt att hon ska må bättre än sist. Både vad gäller själva resan iväg men även det centrala; T4-värdet. Vi hoppas på det bästa. Vi vet vad vi vill nu och hoppas att vi är ense med veterinären.

Inga kommentarer: