måndag, juni 03, 2013

Född den tredje juni

Idag har vi firat födelsedag, om än något stillsamt. Men den obligatoriska frukosten på sängen blev det åtminstone. Och paketöppning på det. Och jag tror att kavajen jag köpte till M gick hem. Även om han provade den utan något under (ja utan skjorta alltså) så såg det då ut som att det blev bra i storlek. Och färgen blev bättre än jag ens tänkt mig. Så jag är nöjd och jag tror och hoppas att min stilige man också är det.

Man tager vad man haver-frukost; varma mackor, te,
vitaminbrus och en handplockad blomma från
den morgonvåta trädgården
Nu ikväll blev det födelsedagsöl på bron. Jag köpte en flaska (à 750ml så vi delade på den...) lite dyrare belgisk ale som var helt okej. Det fick bli det istället för tårta, den tar vi på lördag när Lil'sis är ledig och kan vara med.

Sen lagade vi mat tillsammans och spenderade ett par, tre timmar i soffan framför lite blandade avsnitt tv-serier. En mysig, lugn och trivsam kväll med andra ord. Helt i enlighet med önskemålet. Imorgon är det arla uppstigning som gäller så jag ska snart snubbla ner i sängen.

Inga kommentarer: