söndag, juni 30, 2013

Molnigt

Vissa dagar går det smärtfritt, andra inte. Jag har just legat på golvet bredvid en arg Rosa Katt som själv låg på sidan med ryggen mot mig och svansen hårt svingandes i golvet. Före det gick hon runt i köket och mjauade bestämt och visade med all tydlighet att den framställda matskålens innehåll inte var vad som önskades. Hon hittade en liten bit okokt spaghetti på golvet som hon missnöjt tuggade i sig, som demonstration över hennes eländiga situation. 

Efter en stund liggandes där på golvet fick jag lov att klappa henne lite. Sa att jag ville hon skulle vara frisk, att jag gör vad jag kan. Hon spann lite försiktigt och sen reste hon sig och gick och åt ur matskålen. 

Jag vet att det "bara är en katt", men det är svårt att se en tidigare ständigt nöjd och glad familjemedlem sedan 12 år tillbaka förändras så. Utan att kunna förklara varför. Som sagt, vissa dagar går det utan problem, andra inte. Men hoppet om att allt ska bli som vanligt igen finns kvar.

Inga kommentarer: