lördag, juni 08, 2013

Lördag

Sitter i soffan med en lite kantstött, öm kropp ikväll. Resten av minifamiljen har just övergett mig (nåja) och gått till varsin dator, men själv ids jag inte gå nånstans. Vi har haft en trevlig kväll tillsammans, även om vi fick skippa grillandet i sista stund då det lägligt nog började regna (tacksamt ändå då vi slipper vattna). Vi lyckades ändå äta och dricka gott och såg om The Dark Knight Rises (2012) som nyligen släpptes på netflix. Bättre än jag minns den, även om jag gillade den skarpt då jag såg den på bio också. Annars är min favorit filmen före. Men slutet på den här; flirten med en möjlig fortsättning är så rackarns inbjudande att jag får gåshud banne mig.

Den ömma kroppen kommer för övrigt från fortsatt trädgårdsarbete. Idag har jag bl. a. puttat gräsklipparen framför mig för första gången i år (för min del alltså) och det var jobbigare än jag minns. Just då önskar jag alltid att vi hade mindre trädgård. Eller att vi inte väntat så länge med att klippa. Men ja, bra träning kanske jag får se det som... Imorgon ska jag (om jag inte kan övertala Lil'sis) ta sällskap av trimmen en sväng samt förbarma mig över det försummade örtlandet. Och kanske göra nåt av all rabarber som kommit.

Och så ska jag se om jag kan övertala nån om bio på kvällen. Jag har ju inte sett Star Trek än!

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Först gräsklippningen i år gav med blåsor i händerna. Hade väntat lite väl länge med att ta fram gräsklipparen. Gräsklippning i kuperad terräng och grävning av stenig jord ger både konditions och styrketräning :)

Korpen sa...

åååh.. rabarbersaft, paj, kräm, kaka, chutney... går säkert att göra något att blanda med alkohol också.