söndag, december 16, 2012

Snöbilder

Som sagt så gillar jag snö, och jag gillar faktiskt att skotta. Men jag borde kanske inte med min sneda rygg, och det var ungefär det M upprepade x antal gånger när vi var ute "Men akta ryggen!" Men jag vill också hjälpa till, så jag blir snudd på sur när jag förmanas (även om jag vet att han har väldigt rätt). Så jag smet iväg och skottade fram vår och de närmsta grannarnas brevlådor nere vid vägen istället, som helt gömts av snö efter plogbilen. Det tog sin stund.

Där var de!
Det är en vacker årstid, i vart fall när temperaturen håller sig rimlig och det inte blåser. Men blåsten skapar lite vackert landskap den också. Just vår gård verkar den gilla, det har verkligen drivit in över hela den öppna ytan.

Lillstugan, med hyresgästernas skidor redo

Kanske blir det i år som jag för första gången sedan barnsben skaffar ett par längdskidor? Annars är jag mer för utförsåkning egentligen (märkligt nog). Men det vore kul att testa igen. Det finns färdiga spår runt omkring oss så det är väl egentligen bara att ge sig ut.

Inga kommentarer: