måndag, december 31, 2012

Inte färdig

Satt igår kväll och skummade igenom bloggarna jag följer, något jag inte riktigt hunnit med lika mycket som tidigare. I alla fall så hoppade jag rent instiktivt över alla summeringslistor över året som snart är över. Både de som handlade om det egna året och de som summerade film- och/eller tv-året. Jag blev stressad i huvudet av att bara se dem.

Grejen är att jag kommit på att jag själv inte är klar med 2012 än. Inte riktigt. Jag har ju egentligen (väl?) haft ett ganska händelserikt år, men av någon anledning känns det som att saker fattas. Som att det varit för lite. Och när det kommer till film har jag definitivt inte sett tillräckligt. Så vad har jag egentligen gjort?

Kanske det här är en falsk bild (förutom filmtittandet, det är ett faktum), kanske skulle det kännas annorlunda om jag faktiskt började tänka efter och summera mitt 2012. Det är bara en så märklig känsla, jag brukar faktiskt aldrig vara missnöjd (eller snarare slutstressad är väl det rätta ordet) inför ett nyår. Jag kan inte ens komma på något jag hade tänkt göra som jag inte gjort, alltså ingen sån där stor grej.

Är ni klara med 2012?

Inga kommentarer: