tisdag, december 11, 2012

Städa bör man?

Idag har jag av någon anledning haft torsdag precis hela dagen. Jag vet inte varför. Jag tycks ha drabbats av kronisk dagavillhet (jodå) av allt nattarbete tidigare i livet, tror jag bestämt. Men det är tisdag och lite mer än halva veckan återstår innan det är dags för ledig helg. Och det är bra det för jag har fortfarande en hel del kvar på min lista över saker jag vill ha jobbat undan innan drönarlivet kan börja.

Hemma blir det däremot desto mindre arbetat. Jag har förvisso letat mig nedåt botten i tvättkorgen (som vällde över på ett avancerat sätt igår) men i övrigt lever dammråttorna lyxlivet på båda boplatserna. Men vi jobbar båda (eller alla tre) ganska mycket för närvarande så det får vara så. Städa kan man göra vid jul, eller? Eller på ledig helg...

Inga kommentarer: