onsdag, december 26, 2012

Att inte äta sig less

I övrigt har det varit en soft dag. Vi har sett film, jag har tantlurat en stund, småstädat lite (borde ha gjort mer än så) osv. Och så kom jag på att den där planen att inte göra så mycket mat inte var så strålande som jag trodde. Vi har liksom knappt haft några rester. Och typ ingenting av det där som brukar vara gott (och hiskeligt onyttigt) på smörgås efteråt. Nu har vi visserligen ändå gjort det bästa av det och inte direkt lagat middag sedan julafton (igår var det tex knytis hos M:s syster). Så det har väl inte gått nån nöd på oss. Men man kanske ska bli less?

Imorgon när jag far till stan får jag väl göra den där spenat- och valnötspajen vi aldrig gjorde till julbordet. Så har vi mat ett tag till igen... Sen är det väl snart dags att planera nyår. Vad vi nu ska hitta på. Vi är minst lika dåliga på att göra saker på nyår som på jul. Det där med upphaussade tillställningar är kanske inte riktigt vår grej. Men nåt trevligt ska vi väl kunna hitta på.

Inga kommentarer: