lördag, december 08, 2012

Om den där politiska tån

Årsmötet gick snabbt och smidigt idag. De närvarande sa inte så mycket och det var aldrig någon direkt diskussion så vi tog oss igenom dagordningen oväntat snabbt. Jag hoppas att de inte var tysta för att de kände sig ovana, men jag tror inte det. Jag höll det på en enkel nivå och gick igenom allt före så jag tror att de hängde med. Så det var annat som låg till grund för tystnaden, tror jag. Dels hade de jobbat igenom vad de ville slå fast under en tid före mötet och dels så var det mest en formalitet att ha gjort årsmötet. Inte så mycket att rapportera eller gå igenom när det inte funnits aktivitet tidigare.

Det var i vart fall roligt och jag fick frågan om jag ville leda dem i en studiecirkel i förenings- och styrelsekunskap nästa år och det har jag tackat ja till. Det kan bli roligt det också, och en liten fot tillbaka till det där livet. Som jag har saknat lite, en del av det åtminstone. Jag är inte särskilt sugen på att bedriva partipolitik, men att finnas med i politiska sammanhang, driva saker framåt, förändringsarbete; det tror jag att jag saknar. 

Inga kommentarer: