måndag, december 03, 2012

Måndag

Lite småstressig måndag snart till ända. Längtar till sängen ganska mycket faktiskt och borde egentligen redan lagt mig. Jag hoppas bara att inga fler överraskningar väntar på mig. När vi kom hem idag väntade både kräks i soffan och ett kök fullt med fjädrar, samt en död stackars talgoxe på köksgolvet. Väldigt omysigt faktiskt. Jag som inte trodde kattorna var ute så mycket nu när snön och kylan kommit. Tji fick jag. De ser antagligen våra två fågelbord som det bästa vi har kommit på (för att vara personal). Det där med att vi bor i ett djurvänligt hem tycks fortfarande inte ha smittat till våra fyrfota familjemedlemmar. om de nu inte vill säga oss något, på sitt bästa Fatal Attraction-manér...

Grumpy Cat
Ser lite fram emot min lediga dag på onsdag. Bara jag hinner färdigt med det som måste göras på jobbet innan dess. Onsdag är annars, till stor del, planerad för systerhäng på stan. Vi ska handla julklappar och ta igen lite kvalitetstid. Har inte blivit så mycket sånt den senaste veckan och jag saknar min lil'sis ganska mycket. Hur ska det gå när hon väl flyttar ut*?

*Vi snackar väldigt väldigt långt fram i tiden, visst?

Inga kommentarer: