tisdag, december 18, 2012

Mission impossible

Jag har haft en segstartad vecka, inte direkt studsat ur sängen på mornarna (jag brukar faktiskt annars nästan göra det, allt av rädsla att somna om), så det blir väl perfekt att jag utnyttjar möjligheten att sova nån timme extra imorgon bitti. Om jag nu ändå inte vaknar före kl 6 i vanlig ordning. Oavsett så får jag lov att ligga och dra mig ett tag, lyx på en onsdag!

Imorgon ska jag nog dessutom ta en lite längre lunch så att jag hinner dejta mannen och ta hjälp av honom att få iväg postpaketen med julklapparna söderut till syskonbarnen. Allt är inte riktigt färdigt än, men snart så. Den sista klappen var den svåraste; min 6-åriga brorsdotter önskade sig bl.a "en tuff klänning". Något som visade sig vara svårare än jag trodde. För jag gissar att rosa klänningar med volanger och/eller söta katter och/eller Hello Kitty och/eller tyll inte riktigt kvalar in. Och ungefär det var det som fanns på de större kedjornas barnhyllor. En bit bort fanns det andra färger och andra, "tuffare" motiv, men se det var ju bara byxor och huvtröjor. Den feministiska fastern fick lite spunk, kan man säga. Lite bättre var det faktiskt på Åhléns, det får jag ge dem. Men fortfarande hopplöst indelat. Så det blev en helt annan klapp. Som jag hoppas funkar.

Inga kommentarer: