fredag, december 21, 2012

Fredag

Annars har dagen bara varit lyckad. Jag skippade stadsturen eftersom det tog längre tid i köpcentret än tänkt. Men det inkluderade fika med Anna, så det gjorde alls ingenting. Hann också med att beskåda Lil'sis första besök på systembolaget. Besvikelsen var stor när kassören inte ens bad om leg, så hon sträckte ändå fram det. Han såg på det och skrattade fram ett "Grattis i efterskott! Behåll kvittot som minne vetja!".

Ikväll har hon sin 20-årsfest i lägenheten (gah!) så vi gamlingar har häckat i huset framför tv:n för en gångs skull. Såg På Spåret för första gången sedan typ barnsben. Tror att samtliga fb-vänner ivrigt följer det varje vecka, men det brukar som aldrig stämma i tid för mig. Kunde kanske inte jättemycket (geografi är inte ett favoritämne direkt) men film- och filmmusikfrågorna satte jag majoriteten av. Tänka sig att få Spåret-poäng för att ha sett Twilight! Mest imponerad är jag över att vare sig jag eller låtsasmaken bytte kanal trots att vår icke-älskling Birro var med. Sötaste söta Caroline af Ugglas var också med så det vägde upp en massa. Kan iofs också ha berott på att vi inte får in fler än tre kanaler sedan senaste stormen...

Inga kommentarer: