fredag, december 07, 2012

Frusen ordförande

Idag är jag lite extra frusen, känns det som. Trots att det inte är särskilt många minusgrader ute egentligen. Men jag promenerade hem från jobbet (utan långkallingar) och blev kall och sen dess har jag känt mig hurven. Funderade en stund på om jag skulle tappa upp ett bad och lägga mig i, men risken att jag somnar känns stor. Och det vill jag inte, inte än. Jag ska visserligen börja jobba 6.30 imorgon igen men lite fredagskväll vill jag ju ha trots det.

Så istället har jag just suttit och läst igenom och gjort lite ändringsförslag till ett årsmöte jag ska vara ordförande på imorgon. Bara sådär. Först fick jag frågan, sen skulle jag mer fungera konsult eftersom jag jobbar imorgon vilket i värsta fall kan tänkas krocka, men så blev den tänkta ordföranden sjuk så nu är det jag igen. Så jag försöker läsa in mig, minnas hur allt fungerar och tänka ut kloka förslag för att allt ska flyta på snabbt och bra. Det ska faktiskt bli riktigt roligt. Inte minst för att jag för en gång skull kan lämna ett årsmöte utan mer saker på min agenda (hoppas jag)...

Inga kommentarer: