fredag, februari 12, 2010

To work or not to work

Jag vet att jag skrivit det förut, men min absurda beslutsångest blossar verkligen upp till max när det gäller att avgöra huruvida jag är frisk nog för jobb eller inte. Jag är rätt okej den här förmiddagen. Nyser, hostar lite och har ont i halsen, men känner mig inte så värst febrig. Igår kväll kändes det däremot som att hjärnan kokade och jag hängde inte med alls.

Det är väl ett känt faktum att man oftast mår sämre på kvällen/natten och kruxet är att det är just då jag måste vara på topp. Ska jag sjukanmäla mig eller inte? Det måste ske ganska snart för att undvika sura miner. Just nu lutar det åt att jobba (karensdag en fredag natt är ett tungt argument...), så låt oss hoppas att jag är med i matchen när klockan närmar sig 21 ikväll.

Inga kommentarer: