tisdag, februari 23, 2010

Innan godnatt

En natt av två avklarade. Ganska mycket spring och stök, som sig bör numera. Jag hann knappt vara ledsen över att jag missade typ allt intressant på OS igår kväll.

Är fortfarande bosatt ute på landsbygden för att få sova och slippa alla renoveringsljuden hemma. Jag var lite orolig för att köra hem de där milen då jag varit vaken i ett drygt dygn, men jag var så uppe i varv att det var då alls ingen fara. Och ute på landsvägen den sista biten ut mot havet var det så vackert att jag blev alldeles salig. Biltermometern visade 32 minusgrader, himlen är alldeles isblå och solen skiner som om den aldrig gjort något annat (!). Jag såg springande rådjur och två obrydda älgar bredvid vägen. Jag ska inte gå så långt som att säga att jag kände lycka, men något slags lugn kom iaf över mig. Det är verkligen oerhört vackert på den västerbottniska landsbygden. Min vill-bo-på-landet-igen-längtan kom över mig med full kraft.

Och nej, jag är inte helt mätt på vintern än. Inte när den är såhär. Inte riktigt än.

Inga kommentarer: