torsdag, februari 04, 2010

Det rör lite på sig

Utbildning på jobbet idag igen. En lite förvirrad sådan men jag tror att jag greppade huvuddelen i vart fall. Själva jobbplatsen i sig är ganska förvirrad just nu. På måndag byter ungefär hälften av arbetstagarna arbetsplats (dvs avdelning i huset), vissa frivilligt, andra mer eller mindre påtvingat, några blir övertaliga tror jag och alla får nya arbetsgrupper att hitta hem i. På natten blir vi som sagt snart en färre per arbetspass, tre tjänster försvinner totalt och hur det ska täckas upp av oss andra är fortfarande lite oklart. Därtill har vi det snurrigt i själva arbetet på min avdelning och det är lite upprört och oroligt här och var för tillfället. Jag hoppas att det mesta ska lösa sig och att det ska kunna återgå till att bli en arbetsplats att trivas på snart igen.

Inga kommentarer: