söndag, februari 28, 2010

Att tyda Stockholms lokaltrafik

Idag slipper jag i vart fall det yra trafikbytandet jag sysselsatte mig med på väg till mötet igår. Enligt SL:s reseplanerare på nätet gick inte Saltsjöbanan utan jag hänvisades till ett par bussar ner till t-banan på Slussen. Miss J lyckades igår ta reda på att tåget visst gick som det skulle och att det var hemsidan som fått spel. Grejt.

Men då lärde jag mig något nytt igår. Som att försöka byta buss när det inte är alldeles klart vilken man ska välja. Eller att "ej i trafik" såklart betyder "Nacka Strand" på Stockholmska (eller möjligen på krumelurspråket, det var inte riktigt klart). I övrigt måste jag nog erkänna att jag är något av en turistande hejare på Stockholms lokaltrafik. Tänk om vi hade nåt mostsvarande norrut.

Inga kommentarer: