söndag, februari 28, 2010

Halvtid med valberedningen

Stockholm har fått för sig att gå mot vår. Eller iaf hade den det igår vilket resulterade i att man skulle ha behövt knähöga gummistövlar för att ta sig runt torrskodd. Mys.

I övrigt har jag som vanligt det bara bra när jag är här. Första mötesdagen med valberedningen är avklarad och just nu försöker jag plåga i mig frukost för att orka med den andra. Det jag kan säga om själva mötet är att det banne mig inte är lätt att rangordna kandidater till en riksdagslista där det finns så många man skulle vilja placera på valbar plats. Mycket svårt! Man ska ta hänsyn till så många olika saker, få en blandad lista utifrån så många olika kriterier osv. Inte alls lätt. Men vi har nästan bestämt oss för de första 16 platserna, nu återstår resten. Och det är dagens uppgift. Bland annat.

Inga kommentarer: