tisdag, februari 02, 2010

Snö i största lass

Tydligen har vi mest snö i Sverige här i Västerbotten. No kidding. Nu gäller det förvisso inlandet främst men det var verkligen länge sedan jag var med om så mycket snö som dessutom legat kvar hela tiden.

Fast än har jag inte riktigt anslutit till gnällkören över snön. Jag gillar ju vintern och snön och föredrar att det är -10 än bara ett par minusgrader. Det blir mindre halt och det är definitivt inte värre än att man kan klä sig varmt. Och jag tycker nog, trots alla gnällinsändare, att snöröjningen skötts ganska väl. Både i stan och på landet. Ibland känns det som att man kräver lite för mycket.

Men än har jag inte utnyttjat vintern så alldeles mycket. Inget pulkaåkande och ingen slalom. Framför allt det sistnämnda har jag varit lite sugen på ett tag, men det har inte blivit av. Måste få någon med mig framför allt. Men kul är det! En månad till ungefär, sen gissar jag att mysighetsfaktorn har sjunkit en bit. Men just nu är det kul att bo i länet med mest snö.

Inga kommentarer: