fredag, februari 19, 2010

Friday tidyday?

Det ställdes in en gigantisk byggfläkt i mitt kök som dundrade på så pass att det faktiskt var lite störande att tom sitta i vardagsrummet. Så jag flydde stan och for ut till kattfamiljen och M på landet istället. Och där är jag nu. Fortfarande förkyld (helt otroligt) men med lite bättre ork igen.

Det har jag firat med att städa M:s kök som en galning och sen fara runt med dammsugaren till svetten lackade. Det är inte färdigstädat men mer än såhär orkar jag inte idag. Nu är det iaf lite finare än tidigare och så känns det bra att ha fått nåt synligt gjort. Även om det inte var hos mig.

Kanske är det just det som är den gyllene grejen med särboskap? Att man kan utnyttja den där sidan som säger att det är roligare att städa hos någon annan än sig själv.

Inga kommentarer: