fredag, februari 26, 2010

Förälder mot sin vilja

På bussen läste jag förresten bland annat en artikel om en man som blev pappa mot sin vilja som 27-åring. Jag tror att det stått om honom i nån kvällstidning också i och med att hans bok om händelsen släpptes. Men jag måste säga att efter den intervjun så var jag mer benägen att hålla med hans omgivning som enligt honom själv tyckte att han mest var oansvarig och egoistisk än att som önskat (kanske?) tycka synd om honom. Vi gör alla val i livet och ibland blir det sämre resultat än önskat och visst har man rätt att sörja, deppa, vara arg eller vad som över det. Men det finns gränser och det finns definitivt tillfällen då man måste köpa läget och ta ansvar.

Därmed inte sagt att kvinnan i fråga verkar vara av den trevligaste typen man kan stöta på, men nog händer det att kvinnor utnyttjar läget då man som man inte ser till att göra ansvaret till bådas. Jag har sett det själv och det är inte snyggt alls.

Inga kommentarer: