torsdag, februari 11, 2010

Behöver jag Buzz?

När jag loggade in på google igår studsade en inbjudan till deras variant av sociala medier upp, Google Buzz. Jag har inte testat än och jag vet inte om jag egentligen är så sugen heller. Jag är nog ganska mättad med twitter, fb och bloggen. Men testa får man väl göra trots allt. Kanske.

Har lite svårt för att google antar att alla man mejlar är "vänner" som automatiskt ska komma upp på chattlistan och nu, vad jag förstår, även på Buzz. Riktigt så ser det kanske inte ut, om det nu inte är så att man enbart använder sin epost till att kontakta vänner med. Jag använder den bredare än så och har kanske inte riktigt lust att alla som någonsin mejlat med mig ska kunna se när jag är online. Nu går det ju att blocka och plocka bort, men det känns som att det borde vara omvänd ordning. Men så kan jag ju ha missat något. Får väl kolla med mina google-slavar till vänner.

1 kommentar:

jalakalas sa...

Näe, där gjorde de nog bort sig ordentligt google. Eller så är det ett första steg på väg mot evil-empire. Vi får se :)