söndag, september 01, 2013

September

Igår var det somrigt och fint precis som resten av veckan. Vi var på byafest, avslutningsfesten för sommarperioden. Väldigt trevligt. Vi invigde välkomstbåken som en av pensionärerna byggt ihop och satt upp i början av byn och efter det blev det grillfest på Tullgården.

Idag regnar det tok och känns allmänt höstlikt ute. Genom fönstret på övervåningen såg jag gula löv på björken som står just utanför.

Jag försöker motivera låtsasmaken till att vi ska ta tag i den där sista panelen som ska upp i hallen, men han är mer svårare idag än vanligt. Jag tror att han håller på att bli sjuk faktiskt. Och samtidigt sitter jag här och är rastlösare än någonsin. Jag har redan hunnit se tre filmer idag, bara en sån sak. Nu går i vart fall både disk- och tvättmaskinen och jag tänkte försöka trolla ihop nån plan för middag på det vi har kvar i kylskåpet. Jag ingen vidare lust att ge mig ut i det här vädret nämligen.

Inga kommentarer: