söndag, september 22, 2013

Nästa helg, redan i blickfånget

Till veckan kommer det troligtvis bli bloggat om något annat än SoA alltså... Jag har inga direkta planer utöver att jobba under veckan men nästa helg blir det kanske något mer. Det är pridehelg i Umeå och vi har dessutom en inplanerad Evil Dead-kväll med några kompisar. Vi ska alltså dels se Sam Raimis Evil Dead från 1981, samt den nyproducerade filmen från 2013 i regi av Fede Alvarez. Filmen vars trailer creeped me out på riktigt första gången jag såg den. Den finns i ett antal varianter och nu hittar jag inte den jag såg först, den där hon slickar på kniven och får delad tunga....urläskigt av nån anledning. Och jag som annars inte är särskilt lättskrämd. Eller så har jag blivit mer så nuförtiden. Här är en annan i vart fall, ses på egen risk...


Utöver filmkväll, pride och jobbhelg är det dessutom dags att ta upp båten. Det kan ju bli spännande. Lite trist på sätt och vis dock, en markering att sommaren är över på riktigt. Utöver alla gulröda löv och regnet utanför fönstret alltså...

Inga kommentarer: