söndag, september 15, 2013

Att raida eller inte...

Med undantag för fredag natt så har jag faktiskt sovit ovanligt mycket den här helgen, men trots det känner jag mig alldeles mör ikväll. Trött i både huvud och kropp. Jag ska försöka göra en tidig kväll ikväll. Såvida inte den WoW:ande mannen kommer sitta uppe och raida till sent ikväll...

Det har varit lite dataspel under sommaren, men det känns som att folk börjar komma tillbaka igen. Inte jag själv dock, men jag har märkt av ett visst sug hos låtsasmaken. Jag känner väl visst att det vore roligt, men samtidigt kommer jag inte ha så mycket tid i höst. Eller jag hoppas inte det, för det är en hel del annat som jag skulle vilja få gjort under de mörka månaderna. Vi har en hel del renovering kvar som enligt planen egentligen skulle ha varit nästan klart nu, till exempel. Och det lär ju inte bli mycket av det om det ska ägnas tre kvällar (dvs 4-5h/kväll) per vecka till raid (plus tid för övrigt spelande). Men ja, jag får väl se om vi är på samma planhalva när det kommer till det där. Jag kommer säkerligen spela en del själv också, men på samma låga nivå som i våras, dvs inte med något större engagemang eller mål att klara en massa saker. Tyvärr blir inte spelandet alls lika roligt då, det är lite allt eller inget egentligen, vilket är den stora nackdelen med WoW, men allt är inte riktigt ett alternativ just nu heller. 

Oavsett så lär nästa drag från undertecknad vara att flytta ut skrivbordet igen från sovrummet så att de som inte har orken att hänga uppe till efter midnatt för att sen stiga upp före kl 6, kan få sova...

Inga kommentarer: