fredag, september 20, 2013

Fredag

Kom hem, åt middag och hällde upp ett glas vin. Plötsligt kändes det som höjdpunkten på veckan. Inte riktigt förstås, men nästan. Efter att ha stångats både i trafik och på systemet en fredag eftermiddag så tror jag det där glaset blev ännu lite bättre.

Skönt att det är fredag, helt enkelt! Helgen ska gå i städandets och röjandets tecken banne mig. Och jag ska övertyga bästmannen om att flytta ut skrivbordet från pyttesovrummet så att vi kan vända sängen och få utrymme på båda sidorna. Och slippa ha ett utrymme mellan huvudända och vägg eftersom elementet är i vägen. Och kanske till och med få upp de väggfasta sängborden vi köpte för flera år sedan. 

Sen blir nästa steg att faktiskt skaffa den där skivan och skumgummit så att vi kan skapa oss en sänggavel med klädseln vi köpte på ikea. Vi köpte nämligen bara klädseln då vi tyckte att 1400 riksdaler för just en träskiva och lite skumgummi var aningens dyrt. Men då måste man ju fixa det där själv också...

Det låter som att jag lever med jordens segaste man, och ibland är det lite så, men oftast inte kanske. Just nu tycks han dock ha tappat motivationen till allt vad pysslande och skapande heter. Men så är det för mig också ibland så jag har all förståelse. Det kommer åter. Det är bara lite frustrerande när man själv står bredvid och liksom bara vill köra på. Så operation: motivation blir det i helgen. Om jag själv orkar vill säga...

Inga kommentarer: