lördag, september 28, 2013

Lördag

Ikväll händer dock inget särskilt. Jag sitter i soffan med Smilla-katten, äter lite för mycket godis och smuttar på ett glas rött som var över från igår. Och så har jag jobbat lite också. Speldatorn (windows...) bråkade med citrix-installationen så nu har jag gjort en på macbooken istället, vilket gick bra. Lite liten skärm för att kunna göra mer avancerade jobbuppgifter, men tillräckligt för att utföra helgjobb. Och väl inne passade jag på att fixa lite, löste bland annat en grej inför morgondagen. Lite lättare att nå folk under kvällen än klockan sju en söndagsmorgon...

Men nu ska jag lägga jobbet åt sidan resten av kvällen och se film, tror jag. Helst skulle jag vilja se lite tv-serier men de jag har kvar ska jag se med M och han verkar fast nere i källaren framför en ominstallation av sin speldator (windows...). Så det lär väl ta resten av kvällen. Får se om jag kan hålla mig från att se SoA, Downton och TBBT-avsnitten. Är inte det att kräva lite väl mycket av min självbehärskning? Jag tycker då det...

Inga kommentarer: