söndag, december 01, 2013

Söndagströttma

Disken diskad, huset åtminstone hyfsat städat, kvällens middag (grönsakssoppa) lagad, matlådor till veckan fixade och frukostsmoothien mixad och klar i kylen. Lite övertrötthet tycks kunna göra susen ibland.

Vi kom hem från adventsfika hos svägerskan och egentligen ville jag följa M:s exempel och däcka i sängen men då jag vet att det skulle rubba mitt nattsömn så försökte jag istället överutnyttja tröttheten. Och det gick ju bra. Sen att det typ kryper i kroppen på mig för tillfället, det lär väl gå över hoppas jag så snart jag fått gömma mig under täcket om nån dryg timme.

Jag tror faktiskt att det här är den enda kvällen på hela veckan som vi är hemma hyfsat tidigt en kväll. Den här veckan har det varit full huggning med åtaganden hela tiden. Igår nåddes kulmen med en väldigt trevlig bröllopstillställning som jag trodde jag skulle få muta M ifrån, men det var han som först sa "Nä, vi kanske skulle fara hem, känns det okej?". Då var klockan vid midnatt bara och vi var först att lämna festen tillsammans med några åldrade par. Såna har vi blivit, tydligen. Kanske var det att dansgolvet just preparerats, men jag tror faktiskt att det var trötthet hos M som fick honom att vilja kasta in handduken tidigt.

Imorgon börjar vi om med ny vecka, en 6-dagarsvecka för min del. Börjar känna mig riktigt nöjd som struntade i lockelsen av storhelgs-ob och istället sökte och fick ledigt hela julveckan. Det kommer att kännas så skönt och välbehövligt, det är jag då säker på.

Inga kommentarer: