tisdag, december 03, 2013

Varde ljus

Lång dag på jobbet idag. Men trevlig. Vi har haft planeringsdag och inte för att vi gjorde sådär väldigt speciella grejer men när klockan närmade sig fem kände jag mig helt färdig. Sen gick vi ut och åt oss tokmätta efteråt, de flesta av oss i vart fall. Det var väldigt trevligt.

På torsdag inträffar veckans enda lediga dag och jag kan som inte riktigt bestämma mig för om jag bara ska vara hemma, gå runt i myskläder och umgås med kattorna hela dagen, eller om jag ska åka in till stan och försöka göra allt det där jag tänkt men inte hunnit. Som att fixa lite utebelysning till exempel. Igår när vi kom hem så stack vårt hus ut som det mörkaste i hela byn nästan. Vi har, by choice, inga adventsstjärnor eller -stakar i fönstren men ett par nya fönsterlampor vore inte så tokigt, och dessutom vill jag ha lite belysning ute på nåt av träden och/eller buskarna. Och kanske nåt fint vintrigt och ljust på bron. Helt hade jag velat ha lyktor med stor-stora elblockljus, men jag är tveksam till om de fungerar så bra i kylan...

Stora bekymmer alltså.

Inga kommentarer: