söndag, december 22, 2013

Ledighetslunk

Det här att vakna strax före sju på morgonen en söndag mitt under julledigheten är ju rätt trist. Men å andra sidan var det helt okej att få lov att ligga kvar i sängen med paddan i knäet och se på tv-serie med lurar bredvid min snoozande kamin-man i trängsel med två av tre snarkande kattor.
Och inte heller var det så tokigt att somna fem minuter in i nån film i sängen nu i eftermiddags med mitt skumt drömmande och ev dreglande huvud på sambons arm. Tre timmars tantlurande i den ställningen var ren lyx. Sen att han tydligen fått igång en tvättmaskin under tiden utan att jag märkt något alls var ju lite spännande...

Så nej, jag tänker inte klaga över de envist tidiga mornarna. Jag börjar ju så smått komma ner just i den där jullediga lunken som jag önskat mig mest av allt nästan.

Inga kommentarer: